چگونه درب حیاط را رنگ بزنیم؟

نوشته شده در 09 اردیبهشت 1403
چگونه درب حیاط را رنگ بزنیم؟

 رنگ درب حیاط 

درب حیاط از بخش های مهم یک ساختمان می باشد. در واقع اولین بخش از خانه که در معرض دید عموم افراد قرار دارد درب آن است.درب حیاط و رنگ آن نمادی از هویت و شناسنامه ی ساختمان می باشد. انتخاب رنگ مناسب برای درب علاوه بر زیبایی نمای ساختمان، طرح درب را به خوبی به نمایش می گذارد. اگر شما درب و نمای قدیمی دارید که امکان تعویض آن را ندارید رنگ کردن درب بهترین راه حل برای زیبا کردن ورودی منزل می باشد.

بی شک نقاشان ماهر و با تجربه بهتر از افراد عادی و کسانی که تا به حال این کار را انجام نداده اند می توانند درب های فلزی را رنگ کنند. ما در اینجا مراحل رنگ آمیزی درب را به ساده ترین شیوه بیان می کنیم. اگر شما این نکات را رعایت کنید و با صبر و حوصله مراحل کار را طی کنید می توانید هم تراز با یک نقاش درب ورودی خود را رنگ کنید و علاوه بر کاهش هزینه ی رنگ آمیزی درب، از اینکه خود توانسته اید به خوبی از پس کار بربیایید احساس لذت بیشتری خواهید کرد.

وسایل مورد نیاز برای رنگ کردن درب

ماسک، دستکش، کاغذ سمباده، کاردک بتونه،تینر مخصوص رنگ، ضد زنگ،غلطک، قلمو و رنگ یا رنگ های انتخابی

مراحل رنگ درب حیاط آهنی

تمیز کردن درب

قبل از شروع به هر کاری باید درب خود را از آلودگی ها و گردو خاک پاک کنید. برای این مقصود می توانید از انواع مواد شوینده و آب استفاده نمایید. پس از تمیز کردن و شستن درب اجازه دهید درب کاملا خشک شود.

جدا کردن دستگیره و یراق آلات

پس از آنکه درب شما خشک شد قسمت هایی از درب که نباید رنگی شوند و یا مانعی برای رنگ آمیزی صحیح و حرکت غلطک و قلمو هستند را باز کنید. به عنوان مثال دستگیره ی درب، قفل درب، قطعات تزئینی روی درب و شیشه ی درب. شاید انجام این مراحل کمی زمان بر باشد اما هر کدام از این قسمت ها در نتیجه ی نهایی و کار تمیزتر تاثیر گذارند.

سمباده کشی و بتونه کاری درب

درب شما هر چقدر با کیفیت باشد باز هم رنگ قدیمی در اثر گذر زمان پوسته پوسته شده و درب شما را از حالت صافی و یکدستی خارج می کند. پس با سمباده تمام سطوح را صاف نمایید. جهت سرعت بخشیدن به کار می توانید از سمباده های برقی و یا قطعاتی که جهت سمباده کشی به سر دریل وصل می شوند استفاده نمایید. اگر درب شما دچار آسیب شده و قسمت هایی از درب حفره و یا سوراخ وجود دارد قبل از انجام مراحل بعدی باید بتونه کاری شود تا سطح درب برای رنگ آمیزی یکدست و آماده گردد. برای بتونه ی درب های فلزی می توانید از بتونه ی سنگی که به صورت آماده در رنگ و ابزار فروشی ها وجود دارد استفاده نمایید. به کمک بتونه می توانید تمام شکاف ها، ترک خوردگی ها و حتی رد پیچ یا میخ های اضافه ی درب را بپوشانید. یک بتونه کاری تمیز می تواند در رنگ آمیزی بهتر به شما کمک نماید.

زدن ضد زنگ به درب

اگر شما درب را به صورت خام و بدون ضد زنگ تحویل گرفته اید حتما باید یک لایه ضد زنگ بر روی درب بزنید و صبر کنید تا کاملا خشک شود. در مناطق شرجی و مرطوب توصیه می شود جهت جلوگیری از خوردگی و زنگ زدن درب در دراز مدت از دو لایه ضد زنگ استفاده شود. اگر شما درب قدیمی خود را رنگ می کنید و درب ضد زنگ داشته و دچار زنگ زدی نیست می توانید از این مرحله عبور کنید.

 

رنگ کردن درب با قلمو

رنگ زدن درب

متداول ترین رنگ برای درب های فلزی رنگ روغن می باشد که در دو حالت مات و براق قابل استفاده است. اگر شما به دنبال رنگی ترکیبی و خاص هستید، بهتر است از فروشگاهی که رنگ را تهیه کرده اید بخواهید رنگ مورد نظرتان را بسازند. در غیر این صورت از یک رنگ ساده به تنهایی و یا ترکیب دو تا سه رنگ در کنار هم می توانید درب حیاط خود را رنگ کنید. برای قسمت های صاف درب از غلطک و لبه ها و قسمت هایی که نیاز به ظریف کاری دارند از قلمو استفاده نمایید. دقت کنید که قلمو و غلطک زیادی به رنگ آغشته نباشند تا از شره و چکه کردن رنگ جلوگیری به عمل آورید. جهت قلمو بهتر است از بالا به پایین باشد و همهی قسمت ها را در همین جهت رنگ آمیزی نمایید.

جهت تمیز رنگ کردن لبه ها و قسمت های حساس می توانید از نوار چسب های مخصوص در این مناطق استفاده نمایید. پس از اینکه سطح درب را کامل رنگ زدید صبر کنید تا کاملا خشک شود و مجددا یک بار دیگر سطح درب را رنگ نمایید.

 

درب فلزی با رنگ کوره ای سیاه

 

بهترین رنگ درب حیاط

در حال حاضر رنگ های کوره ای الکترواستاتیک بهترین نوع پوشش برای درب های فلزی وحیاطی هستند. این نوع پوشش در فضای کارخانه و طی مراحلی دقیق انجام می پذیرد. درب هایی با پوشش رنگ کوره ای از کیفیت و دوام بالاتری برخوردارند. این رنگ در طول زمان ماندگاری بسیار بالاتری دارد و در معرض افتاب و شرایط جوی مختلف پوسته پوسته ویا رنگ پریده نمی شود.

شرکت هیراد درب ار تولید کنندگان درب های فلزی می باشد که تمامی محصولات خود را با پوشش رنگ کوره ای الکترواستاتیک با بهترین کیفیت و بالاترین دوام در اختیار مشتریان عزیز قرار می دهد.

 

نیـاز به مشاوره داریــد ؟
همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید !
Whatsapp